2/13/2015

Napsala Nagat | Tagy : , , ,
 Zjišťuji, že poslední dobou dělám COKOLIV, abych se vyhnula sledování anime. Dafuq?
Takže jsem se zase jednou toulala po tumblru a narazila na lásku svého dětství – tedy, byly to krásné čtyři měsíce kolem roku 2001, když jsme měli satelit zdarma. Hahaha, Supermax, pamatujete si to někdo?
Když se na to podívám retrospektivně, asi to na mě zanechalo následky.

 DARIA


Jde o americko-korejský seriál. Zní to jako kombo přes 9000. Ale dudes, je to dobrý. Jde o zapomenutý klenot. Tehdy byl svět jiný a spousta lidí neměla internetové připojení.
Ne, počkat, klid! Není to hororový příběh!
Tak jinak: Pochází z časů, kdy MTV byl primárně hudební kanál. Hudební kanál s hudbou. Začal se vysílat v roce 1997 a skončil 2002. Jde o historický kousek, ale kvalitní sarkasmus nestárne.

***

Daria (17 let, 157 cm, oblíbená barva: černá), prožívá to, co už se mě netýká: Chodí na střední a je něco, co by jste našli ve slovníku pod  "nepopulární", "mimozemšťan", "looser" a možná i "hipster", ale to vyvrženci společnosti shledávají urážlivým. 
Je to ten typ děvčete, které by ve středověku určitě upálili, nebo by aspoň usekli hlavu její mrtvole a srdce probodli kůlem. Prostě obyčejná nerdka.
Daria je prostě na jiné úrovni myšlení, než zbytek jejího okolí, díky čemuž nezapadá. K přežití každodenního teroru, při kterém se  ji zbytek světa snaží "zařadit do kolektivu", "udělat z ní něco k světu", případně ji nutí "aspoň se usmát" nepotřebuje ani tak velké sebeovládání, jako pořádnou dávku cynismu, nebo smysl pro sarkasmus. Ale proč vám to povídám. Vzhledem k tomu, že jste na internetu a čtete recenzi, nemáte o ironii a outsiderech ani páru.

"Vy jste příbuzné?"
"Ne, jsem z programu na ochranu svědků.
Její rodiče se mě ujali, když mou rodinu vyvraždila mafie."

Daria žije s neurotickým otcem, workoholickou matkou a hezkou populární sestrou, která ji s na veřejnosti raději zapírá, aby náhodou nepřišla její pověst k újmě.
Veškerou mentální satisfakci čerpá Daria z knih, televizní show The Sad Sick World (mohli by ji udělat doopravdy? Pusťte se do toho hned po zfilmování Sweet Bro and Hella Jeff!) a své umělecky založené kamarádky Jane.
Na rozdíl od jiných cynických hrdinů různých komixů, filmů a podobně, Daria není sociopatická. Ano, jde to. Nepovyšuje se podvědomě nad ostatní, ačkoliv by na to měla právo. Má o světě sice velice malé mínění, ale když dojde na věc, je laskavá a nesebestředná.

Seriál, který ukazoval temnost života intelektuála dávno před Big Bang Theory. Ano, já vím. Bla bla bla a Sheldon Cooper. Nemám ten seriál ráda. A to asi od chvíle, kdy se stal komerčním. Takže jsem ho zavrhla hned po pilotovi. 
A navíc, pokud si někdo z BBT koupí figurku Batmana za nechutný prachy, vaši rodiče se smějí. Ale zkuste jim vysvětlit, že VY toho Lokiho za sedm táců taky POTŘEBUJETE.

She knows she's a winner,
She couldn't be thinner.
Now she goes in the bathroom,
And vomits up dinner.

Popularita seriálů z prostředí zavržených živočišných druhů mě znepokojuje. Teď už jen čekám až mi Prima Cool napíše, že by chtěli udělat seriál z mýho životopisu. Což se vlastně nestane, protože žít jako Nagat vlastně není taková prča, jak byste si díky občasným výlevům a statuskům na fejsku mysleli. 
Po několika dnech v kůži Nagat byste zjistili, že jste vlastně příšerný looser. Svět kolem vás je Džungle, kde počet stromů odpovídá počtu idiotů, nebezpečná zvířata retardům, jedovaté rostliny jsou rovny kretenům a zbytek věcí v pralese je nepodstatný. Pardon, ještě prší. 

Jediné, co máte na obranu, je duševní vlastnictví, které je bohužel závislé na hmotném vlastnictví, protože v prostředí civilistů vám každou vteřinou klesá inteligenční koeficient a pokud se vám nedostane mentálního zadostiučinění, stanete se jedním z nich. Zkrátka, Navátino přežití je zcela závislé na těch pár knížkách od Gaimana, několika vtipných publikacích týkajících se random historie a třech výtiscích Crewu z roku 1999, protože na nové jaksi chybí finance a... ah, sakra. Tenhle závěr se mi nějak vymknul z rukou.

Varování: cynismus je nakažlivý.

1 komentář:

  1. Na Supermax si ještě pamatuji, byť už ne na vše, co jsem tam tehdy sledoval/a. Daria je stále můj nejoblíbenější seriál (byť už jí konkurují NANA a Shirobako), ale uvědomil/a jsem si to teprve na vysoké škole, kdy jsem měl/a příležitost zhlédnout víc epizod než těch několik náhodných, na které jsem narazil/a původně.

    Daria na mě zapůsobila natolik, že jsem dokonce založil/a fanouškovský web a začal/a psát seriál Ester Krejčí, původně Dariou do určité míry inspirovaný (netroufl/a jsem si psát regulérní fanfikci, protože moje znalosti módních doplňků nebyly na dostatečné úrovni, abych dokázal/a věrohodně ztvárnit postavu Quinn).

    Děkuji za recenzi. :-)

    OdpovědětVymazat

Jménem Nadgalaktické aliance gayfreaků a Temna (N.A.G.A.T.) děkuji všem komentujícím za příspěvek.